Jeśli bezkrytycznie wierzysz we wszystkie, anonimowe opinie w internecie to może najwyższy czas zastanowić się komu tak naprawdę wierzysz ? Wiele z nich jest tak prawdziwa jak te panie na zdjęciu …

Opinie w internecie coraz mniej wiarygodne

Chyba każdy przynajmniej raz w życiu przed podjęciem decyzji o rezerwacji hotelu, wyborze biura podróży lub przed zakupem sprzętu posiłkował się opiniami, które w internecie napisali ci, którzy wcześniej mieszkali w tym samym hotelu, korzystali z tego samego biura podróży lub kupili identyczny sprzęt. I słusznie. Jedna rzetelna opinia użytkownika często potrafi powiedzieć więcej niż dziesięć reklamowych folderów.

Dla niektórych jednak szukanie opinii w internecie stało się już nałogiem i nie są w stanie podjąć samodzielnie decyzji bez pomocy internetowego pomocnika. Nałogowcom wydaje się, że są sprytni. Nie słuchają przecież reklam, tworzą własną społeczność i sami wybierają to, co jest dla nich najlepsze. Czy aby na pewno ?

Specjaliści od marketingu również nie są głupi. Widzą, że wszyscy zmęczeni jesteśmy nachalną reklamą atakującą nas ze wszystkich stron. Wiedzą, że coraz więcej osób wykorzystuje przerwy reklamowe podczas filmów na toaletę, blokuje wyskakujące reklamy na stronach i automatycznie omija wzrokiem billboardy na ulicach. A decyzję o zakupie podejmuje w internecie.

 

Ile kosztuje jedna opinia w internecie ?

Coraz więcej więc firm rozwija usługi tzw marketingu szeptanego co sprowadza się zazwyczaj do tworzenia w sieci informacyjnego spamu na rzecz wybranej usługi lub produktu. Firma marketingowa tworzy dziesiątki fikcyjnych kont na różnych forach i komentuje posty na blogach oraz zachwala wybraną markę na mniej lub bardziej opiniotwórczych stronach internetowych.

Oczywiście nie za darmo. Za 290 zł można dostać 700 pozytywnych komentarzy na 100 różnych forach i stronach internetowych. Jeśli potrzebujemy być bardziej wiarygodni to za 990 zł fachowcy od internetu napiszą już 5600 opinii na 800 różnych stronach głosi cennik jednej z firm zajmujących się tego typu usługami. Wynika z tego, że jeden pozytywny komentarz w sieci wart jest zaledwie 20 gr.

Opinie w internecie - cennik

 

Coraz więcej jest na rynku firm zajmujących się tzw. marketingiem szeptanym, a każda gwarantuje swoim klientom „tysiące pozytywnych opinii o firmie w internecie” Ciekawe więc ile już z  komentarzy znajdujących się w sieci stanowi faktyczną ocenę konsumentów, a ile tylko zręczna grę marketingowców ?