Chyba się cieszę, że spędzę tu tylko jedną noc w oczekiwaniu na wylot. Cebu jest duże. Dużo za duże jak dla nas. Ludzi mnóstwo, transport drogi, a lotnisko ?

Lotnisko w Cebu

Lotnisko w Cebu wcale nie wygląda jak drugie co do wielkości lotnisko na Filipinach. W porównaniu do ogromnego lotniska w Kuala Lumpur to w Cebu (na wyspie Mactan) wygląda dość prowincjonalnie. Po wejściu na lotnisko znajdują się 2-3 sklepiki, kantor wymiany walut i to wszystko. To poczekalnia. Jeśli macie jakieś pieniądze do wymiany to warto zrobić to właśnie tutaj bo po wejściu na właściwe lotnisko nie znalazłem już żadnego dodatkowego punktu. Chyba, że jest gdzieś schowane na terminalu lotów krajowych.

Później prześwietlenie bagażu i wchodzi się na niewielki terminal. lotnisko w Gdańsku wygląda chyba poważniej ;-) Na terminalu lotów zagranicznych niewiele się dzieje, więcej barów i sklepików można znaleźć na znajdującym się 50 m dalej terminalu krajowym. Płacimy po 750 PHP opłaty wylotowej i wchodzimy z nadzieją, że może tam. Płonne to nadzieje. Jeden sklep wolnocłowy i knajpka. Siadamy przy ostatniej szklaneczce rumu Thanduay i żegnamy się z Filipinami.

Dojazd na lotnisko Cebu – Mactan

Lotnisko znajduje się na wyspie Mactan – kilkanaście km od Cebu. Z terminalu promowego można dojechać taksówką – ok 300 PHP. My postanowiliśmy zrobić sobie na jednak Mactanie ostatni nocleg na przepakowanie.

Mactan - Cebu - Filipiny

Wyspa Mactan - Filipiny

Z terminalu promowego za namową miejscowych popłynęliśmy promem na wyspę Mactan – prom na z Cebu na mactan kursuje co kilkanaście minut, kosztuje 15 PHP – ok 1,2 zł. Dalej tricyklem (100 PHP) pojechaliśmy do niewielkiego acz sympatycznego hotelu Anthurium Inn. Tam na tarasie widokowym na dachu podziwialiśmy panoramę Cebu i wyspy Mactan (nic ciekawego) przetrawiając wrażenia z miesiąca spędzonego na Filipinach i zastanawialiśmy się co przyniesie nam Indonezja ;-)

Taras Anthurium Inn

Z hotelu Anthurium Inn na lotnisko można dojechać jeepneyem lub taksówką (ok. 150 PHP). Podobnie jest pewnie z innych hoteli znajdujących się w okolicy (na wyspie Mactan). Oficjalny kurs wypatrzony na jakiejś tablicy za kurs lotnisko – Cebu City to astronomiczna jak na Filipiny kwota 600 PHP

Tricykle nie jeżdżą bo nie mogą podobno wjeżdżać na obwodnicę.