Całkiem Bliski Wschód – kalendarium podróży

Strona główna/Całkiem Bliski Wschód – kalendarium podróży
Całkiem Bliski Wschód – kalendarium podróży2021-04-27T10:46:28+00:00

Całkiem Bliski Wschód

Podróż na Całkiem Bliski Wschód zrealizowaliśmy w ostatnim momencie przed rozpoczęciem działań wojennych w Syrii – bo tak trzeba nazwać to co dziś dzieje się w miejscach, które tak urzekły nas podczas podróży. Porównując dziś nasze zdjęcia, na przykład z Hamy, z obrazkami zburzonych dzielnic pokazywanych w telewizji ciężko nam dziś ukryć złość i ogromny smutek. Podróż po Syrii była bowiem jedną z przyjemniejszych podróży, która w dużym stopniu zaważyła na naszych późniejszych decyzjach o podróżowaniu.  I w Syrii, i w Jordanii, i w Libanie spotkaliśmy się z niewyczerpanymi pokładami życzliwości. Poznaliśmy wielu niezwykłych, otwartych i gościnnych ludzi i zobaczyliśmy niezwykłe miejsca.

Mam ogromną nadzieję, że nie byliśmy jednymi z ostatnich, którym udało się zobaczyć kolebkę trzech monoteistycznych religii. Że już niedługo będzie można ponownie i bez przeszkód oglądać meczet w Damaszku, stare miasto w Aleppo, zamki krzyżowców, ruiny starożytnej Palmyry czy norie w Hamie. I że będzie jeszcze co oglądać, że te wspaniałe miejsca nie zostaną tylko w naszych wspomnieniach i na przywiezionych z podróży zdjęciach …

Kalendarium podróży na Bliski Wschód

Wszystkie wpisy, które popełniliśmy podczas podróży na Bliski Wschód. Informacje praktyczne o podróżowaniu po Syrii, Libanie i Jordanii, o tym jak się dostać do Syrii, ceny w Egipcie, Jordanii, Syrii i Libanie, tanie noclegi oraz sporo o tym co warto zobaczyć i co może nas spotkać na Bliskim Wschodzie. Oraz oczywiście mnóstwo zdjęć z odwiedzonych miejsc. Między innymi z Palmyry, zdjęcia z Damaszku, Aleppo i Hamy, zdjęcia z Krak de Chevaliers  w Syrii, z jordańskiej Aqaby oraz z Beirutu, Trypolisu i doliny Kadisza w Libanie.

październik 2010

Sprawdzone hotele w Syrii – Aleppo, Damaszek, Palmyra i Hama

By |24 października, 2010|Categories: Całkiem Bliski Wschód, Syria|Tags: , |

Podróże do Syrii.  Gdzie i za ile  spać podczas wyjazdu do Syrii. Tanie i sprawdzone hotele w Aleppo, Damaszku, Hamie, Palmyrze, ceny hoteli w Syrii, adresy  i kilka historii z syryjskimi hotelami związanymi ...  Wszystkie [...]

Krak de Chevaliers i zamki krzyżowców w Syrii

By |10 października, 2010|Categories: Bliski Wschód, Całkiem Bliski Wschód, Syria|Tags: , |

Przetrwały blisko tysiąc lat i trzy krucjaty. Czy przetrwają brutalną i wyniszczającą wojnę domową ? Krak de Chevaliers, Kalat al Markab i Masjaf – zamki krzyżowców w Syrii […]

Syria noclegi. Al Baider – tani camping w Palmyrze

By |8 października, 2010|Categories: Całkiem Bliski Wschód, Syria|Tags: |

W syryjskiej Palmyrze raczej nie ma problemu ze znalezieniem miejsc noclegowych. Szczególnie poza ścisłym sezonem czy okresem świąt i festiwali. Większość zarówno tanich hotelików jak miejsc dla Klientów z grubszym portfelem usytuowanych jest przy głównej [...]

Palmyra jakiej już nie zobaczysz

By |8 października, 2010|Categories: Bliski Wschód, Całkiem Bliski Wschód, Syria|Tags: , |

Dziś Palmyra jest miejscem stacjonowania ćwierć inteligentów z Państwa Islamskiego oraz areną zbrodni i aktów barbarzyństwa. Kolejne świątynie wysadzane są w powietrze, a na historycznych kolumnach wieszani są ludzie. Mieliśmy niezwykłe szczęście by być może [...]

Tanie hotele w Libanie – noclegi: Trypolis, dolina Kadisza

By |7 października, 2010|Categories: Całkiem Bliski Wschód, Liban|Tags: , |

Tanie hotele w Libanie. Ceny tanich hoteli w Libanie, krótkie opisy i recenzje, zdjęcia oraz adresy hoteli w Libanie. Liban, mimo niespokojnej sytuacji w regionie staje się coraz częstszym celem wizyt podróżników. Sprawdziliśmy kilka tanich [...]

Liban, cedry i święta dolina Kadisza

By |7 października, 2010|Categories: Całkiem Bliski Wschód, Liban|

Kiedyś, cedrami pokryte były wszystkie okoliczne wzgórza otaczające świętą dolinę Kadisza, dziś cedr libański można spotkać zaledwie w kilku rezerwatach. Jednym z najsłynniejszych w Libanie jest Las Bożych Cedrów niedaleko Bszarry … […]

Trypolis i Beirut – co warto zobaczyć w Libanie ?

By |6 października, 2010|Categories: Całkiem Bliski Wschód, Liban|Tags: |

W Beirucie nie widać już śladów wojny. Przynajmniej w starannie odrestaurowanym, pilnowanym przez żołnierzy centrum. Natomiast w pobliskim Trypolisie po raz pierwszy czujemy się niepewnie … Czy warto jechać do Libanu i co warto zobaczyć [...]

Na granicy z Libanem

By |4 października, 2010|Categories: Całkiem Bliski Wschód, Liban|Tags: |

Do końca zastanawialiśmy się czy pojechać do Libanu, który kojarzył nam się z niedawną wojną, zburzonym Beirutem i bojownikami Hezbollahu. Mimo, że po kilku dniach pobytu w Syrii widzieliśmy już, że rzeczywistość jak na razie [...]

W Syrii wciąż mówią w języku Jezusa Chrystusa

By |3 października, 2010|Categories: Całkiem Bliski Wschód, Syria|Tags: |

Niezwykle malownicze położenie w skalnym wąwozie i krzyż na krzyżu, kościół na kościele. To jedno z ostatnich miejsc na świecie, w którym mieszkańcy wciąż mówią w języku aramejskim, w którym jak mówią sami mieszkańcy posługiwał [...]

Damaszek i świątynia Umajadów – w najstarszym mieście świata

By |1 października, 2010|Categories: Całkiem Bliski Wschód, Syria|Tags: , , |

W chrześcijańskiej dzielnicy Damaszku kupujemy butelkę whisky za 5 zł. Butelka jest zakurzona i w smaku mało przypomina pierwowzór, ale to w końcu produkcja miejscowa. W Syrii jak i w większości krajów arabskich nie jest [...]

wrzesień 2010

Tanie noclegi w Jordanii – sprawdziliśmy hotele w Aqabie

By |30 września, 2010|Categories: Całkiem Bliski Wschód, Jordania|Tags: , |

Tanie noclegi w Jordanii. We wszystkich przewodnikach i w internecie przekonywali nas, że w Aqabie nie ma tanich hoteli. Na szczęście okazało się, że kłamali ;-) Znaleźliśmy i sprawdziliśmy na sobie kilka niedrogich obiektów … [...]

Jordania – powrót po trzech latach

By |30 września, 2010|Categories: Całkiem Bliski Wschód, Jordania|

Z pierwszego pobytu zapamiętaliśmy Jordanię jako wyjątkowo gościnny kraj, pełen przyjaznych ludzi i niezwykłych krajobrazów. Na promie płynącym z Egiptu do Aqaby zaczynam mieć wątpliwości. A jeśli za drugim razem już nie będzie tak fajnie [...]

Całkiem Bliski Wschód – początek

By |26 września, 2010|Categories: Bliski Wschód, Całkiem Bliski Wschód, Egipt|Tags: , |

Jordania, Liban ale przede wszystkim Syria to kraje, które kojarzą się jednoznacznie. Z terroryzmem, zagrożeniem i niebezpieczeństwem czyhającym na każdym kroku. A mimo to zdecydowaliśmy się w kolejną podróż udać się właśnie tam … [...]

Ostatnio dodane miejsca na mapach naszych podróży