Tanie noclegi w Jordanii. We wszystkich przewodnikach i w internecie przekonywali nas, że w Aqabie nie ma tanich hoteli. Na szczęście okazało się, że kłamali ;-) Znaleźliśmy i sprawdziliśmy na sobie kilka niedrogich obiektów …

Tanie noclegi w Jordanii

Noclegi to podczas każdej wycieczki i podróży jeden z najważniejszych problemów logistycznych. Jedna ze szkół mówi, że najlepiej zostawić wszystko losowi i noclegami przejmować się dopiero na miejscu. Jeśli jednak gonią nas terminy lub dojedziemy na miejsce później niż się spodziewaliśmy warto mieć jakiś pomysł czy adres w zanadrzu :) Zazwyczaj naszym wyjściem awaryjnym jest przewodnik, warto jednak pamiętać, że dane tam zawarte szybko się dezaktualizują o czym kilkukrotnie już przekonaliśmy się na własnej skórze…

Aktualizacja – listopad 2018. W tej chwili tanie noclegi w Jordanii można bez problemu znaleźć i zarezerwować w internecie np. tutaj.  Sporo fajnych miejsc (hotele, campingi np. w Wadi Ram, jaskinie w Petrze)  można znaleźć na airbnb. Jeśli ktoś będzie miał ochotę na poszukiwania noclegów na tym właśnie portalu to rejestrując się pod tym linkiem dostanie 100 zł do wykorzystania na pierwszą  rezerwację.

Sugeruję jednak wcześniej zapoznanie się z tekstem „Co to jest airbnb„, w którym opisywałem pierwsze doświadczenia z serwisem. Mimo, że od tamtej pory korzystaliśmy z arbnb dobrze ponad 20 razy (w 99% przypadków z powodzeniem), to większość uwag zawartych w tekście na temat tego co w serwisie airbnb podoba mi się mało lub wcale  podtrzymuję nadal.

Tanie hotele w Aqabie

Podczas dwukrotnych wizyt w Jordanii, naszą bazą wypadową była Aqaba, skąd wybieraliśmy się na jednodniowe wycieczki. Amman natomiast odwiedziliśmy tylko przelotem w drodze do Damaszku nie zatrzymując się tam na nocleg. W samej Aqabie nie ma problemów z hotelami średniej i wyższej klasy. Szukając natomiast informacji o przyzwoitych i niedrogich hotelikach trafialiśmy zazwyczaj jedynie na lakoniczne wzmianki.

Byliśmy, sprawdziliśmy, że w Aqabie są też i tanie hotele  chociaż z ich standardem nie zawsze jest najlepiej :)

Waluta: 1 JO – ok. 4 zł (aktualizacja: teraz – listopad 2019 – ok. 5,3 PLN)

Aqaba – Hotel Amer

Bardzo sympatyczny hotel, który polecił nam Mohamed. W samym centrum, przy głównej drogi ciągnącej się równolegle do morza z doskonałą, miejscową restauracją tuż obok. Dostajemy dość duży, czysty pokój z łazienką, klimą, telefonem i telewizorem. Od strony ulicy może być niektórym dość głośno. Nam to absolutnie nie przeszkadza, tym bardziej, że do pokoju wracamy późno w nocy i skoro świt już nas w nim nie ma.

Hotel Amer w Aqabie

Ceny ok. 25 JO za dwójkę w niezłym standardzie, my przed weekendem zapłaciliśmy 18 JO co za oferowany standard, położenie no i Jordanię, która generalnie jest droższa niż sąsiednie Egipt czy Syria było niezłą ceną. W weekend, przy pełnym obłożeniu może być ciężko wynegocjować coś poniżej 25 dinarów.

Kontakt z hotelem:

Hotel Amer, Aqaba – Jordan
Beside The Mancupility
(w Aqabie mało kto posługuję się nazwami ulic, blisko też znanego wszystkim hotelu Crystal – ok 100 m)
Tel. 2014821
P.O. Box 703

Ps. Na dole znajduje się tania knajpka z przepysznym jedzeniem.

Aqaba – hotel Al Shula

W tej samej okolicy co hotele Amer i Crystal – nie mieszkaliśmy w nim, ale z zewnątrz wzbudza zaufanie. Z dużą i ładną recepcją wygląda na hotel nawet dla bardziej wymagających turystów. Wywieszone ceny oscylowały w granicach 35 JO

Kontakt z hotelem Al Shula w Aqabie:

tel. 201 5153/54/55/56
fax. 00962 – 3 – 2015160
email: alshula@wanadoo.jo

Aqaba – hotel Petra

Blisko targu spożywczego w sąsiedztwie kilku podobnych hotelików. Z zewnątrz wrażenie robi raczej obskurne. Wąskie wejścia w ciemne kamienice prowadzą pomiędzy zapleczami sklepików i stoisk handlowych. W środku różne rodzaje pokoi od najtańszych z wiatrakiem i mówiąc najdelikatniej oryginalnie wyglądającymi sanitariatami, przez pokoje z łazienkami i klimatyzacją czy telewizorem. Ceny zależą również od tego czy jest to pokój z oknem, czy klitka w środku korytarza. Podobno nawet zdarzył się jakiś jeden karaluch w łazience :) ale widziałem go tylko na zdjęciu i jeśli nie zwiał, tylko spokojnie pozował to musiał być jakiś zakręcony lub zagubiony.

Ceny zależnie od pokoju od 10 JO za dwójkę. My płacimy 15 JO za pokój z wiatrakiem, klimą, telewizorem i łazienką. W hotelu dużo miejscowych, szczególnie w arabskie weekendy tj. w piątek. Za te pieniądze spokojnie można zostać, chociaż za 3 dinary więcej, a taką cenę można poza weekendem i sezonem wynegocjować w pobliskim Amerze, wolałbym osobiście mieszkać w tym drugim.  Najtańszy hotel w Aqabie. To chyba jedyna zaleta hotelu Petra. Tylko tyle i aż tyle …

Kontakt z hotelem

Beside Mobilcom Company
tel. +962-03-201 3746
p.o. Box 587

Uwaga: hotel Petra nie ma nic wspólnego z położonym poza centrum hotelem Petra International, który ma zdecydowanie wyższy standard

Aqaba – hotel Crystal ***

To już zupełnie inna pólka cenowa i jakościowa. Bardzo dobry, miejski !, 3 gwiazdkowy hotel w centrum Aqaby. Duże pokoje i czyste, z ciekawym widokiem na okoliczne ulice – szczególnie dachy pobliskim budynków zawsze na przyjeżdżających tu po raz pierwszy robią duże wrażenie:) Na dachu duży taras z rewelacyjnym widokiem na całe miasto.

Tanie noclegi w Jordanii - hotel Crystal - Aqaba

W hotelu często zatrzymują się grupy zorganizowane podczas wycieczek po Jordanii. Także jeśli jedziecie z biurem podróży na wycieczkę po Jordanii, macie dużą szansę, że w Aqabie spać będziecie właśnie tutaj. Dobre jedzenie, czysto i doskonała lokalizacja. Wspominam z ogromnym sentymentem szczególnie … krokodyla z ręczników zrobionego przez obsługę (serduszka, kwiatki i inne cuda to standard, ale krokodyl przebił wszystko). Cen indywidualnych niestety nie znam :(

Aqaba

Tuż kolo hotelu znajduje się najlepsza knajpka ze świeżymi sokami – druga w kolejności licząc od hotelu w górę. Koniecznie trzeba spróbować gęstego soku z mango. Ceny w zależności od owoców. Za 2 duże, 1 mały i wodę mineralną zapłaciliśmy 5 JO