Przedreptać Azję – kalendarium podróży

Przedreptać Azję – kalendarium podróży2021-04-27T10:46:29+00:00

Podróż na 6 miesięcy do Azji

Przedreptać Świat – 6 miesięcy w Azji

Pewnego dnia stwierdziliśmy, że 26 dni urlopu w roku to zbyt mało. Kupiliśmy bilet lotniczy w jedną stronę, spakowaliśmy plecaki i ruszyliśmy do Azji. Bez ustalonej trasy, bez przewodników, z nadzieją, że chociaż przez pół roku uda nam się żyć bez pośpiechu i ciągłej gonitwy …

Nie minęło 8 miesięcy od naszej podróży, gdy zdecydowaliśmy się wrócić. Z biletem w jedną stronę ale tym razem bez planowanej daty powrotu… A później jeszcze raz i jeszcze … Obecnie kolejną zimę spędzamy w Azji – zobacz gdzie jesteśmy

Tu już byliśmy – odwiedzone miejsca

Na mapie zaznaczyliśmy miejsca, które już odwiedziliśmy podczas tej podróży – więcej o tym kto, po co i dokąd ;-)  Nie wszystkie. Było ich zbyt wiele, żeby w przerwach między dreptaniem opisać i dodać wszystko co zobaczyliśmy. Ale te najważniejsze, które wywarły na nas największe wrażenie, z których przywieźliśmy dobre wspomnienia i fajne zdjęcia lub też odwrotnie. Te, do których już byśmy nie wrócili i ewidentnie przereklamowane. Jako, że to tylko nasze subiektywne opinie to przy każdym z opisów  znajduje się też galeria zdjęć popełnionych w danym miejscu i garść informacji praktycznych. W końcu to co podobało się nam, nie musi automatycznie podobać się wszystkim ;-)

Zdarzyło się – kalendarium podróży:

Na osi czasu znajdują się natomiast wpisy dodane na bloga uporządkowane w kolejności chronologicznej. Czyli wszystko co zdarzyło się podczas podróży po Azji. Historie, wydarzenia, ciekawe imprezy i jeszcze więcej informacji praktycznych dla tych, którzy chcieliby ruszyć naszym śladem ;-)

lipiec 2015

czerwiec 2015

Magiczna dolina, o której nie piszą w przewodniku

By |14 czerwca, 2015|Categories: Hiszpania, Przedreptać Azję|Tags: , , |

A nawet jeśli to bardzo mało sądząc po ilości osób spotkanych na obydwu przedreptanych szlakach. Wiedzą o nich tylko miejscowi i może kilku co bardziej ciekawskich turystów. I super. Dzięki temu mieliśmy cały basen tylko [...]

5 rzeczy, które przydały mi się najbardziej podczas półrocznej podróży

By |13 czerwca, 2015|Categories: Przedreptać Azję, Używam|Tags: |

Nie powiem ci co masz ze sobą zabrać w podróż po Azji. To zależy od pory roku, indywidualnych preferencji i charakteru podróży. Natomiast tych kilka rzeczy sprawdziło mi się wyjątkowo dobrze podczas pięciu miesięcy wędrowania [...]

Do Andaluzji trzeba przyjechać przynajmniej dwa razy

By |5 czerwca, 2015|Categories: Hiszpania, Przedreptać Azję|Tags: , , |

Pierwsza wizyta to punkty obowiązkowe: Sewilla, Granada, Cordoba + ewentualnie  Ronda lub Frigiliana. Za drugim razem można już spokojnie pooglądać ukryte w górach białe wioski i miasteczka lub przejechać się starą drogą do Granady. Co [...]

maj 2015

Tak wygląda Canyon Okatse – nowa atrakcja turystyczna Gruzji

By |31 maja, 2015|Categories: Gruzja, Przedreptać Azję|Tags: |

Tbilisi, Kazbegi, Batumi … Większość osób zaraz po przylocie do Gruzji rusza od razu na podbój kraju. Chwila ! Jedna z najnowszych atrakcji turystycznych Sakartwelo znajduje się właśnie w okolicy Kutaisi … […]

Armenia piękna, gościnna i wciąż socjalistycznie radziecka

By |25 maja, 2015|Categories: Armenia, Przedreptać Azję, W mediach|Tags: , |

W Armenii na ulicach królują rosyjskie samochody, z głośników których leci rosyjskie disco, a w głowach wielu mieszkańców wciąż tkwi sowietski sojuz. Wiele osób wciąż wspomina też miniony ustrój i mówi wprost: za ZSRR w Armenii [...]

Garni, Gerhard, Sevanavank i magia armeńskich monastyrów

By |20 maja, 2015|Categories: Armenia, Przedreptać Azję|Tags: , , |

Kaukaskie monastyry mają w sobie coś czego brakuje współczesnym, betonowym kościołom. Magię i klimat. W których nawet takie antychrysty jak my potrafią przystanąć w zadumie i nawet solidnie się wzruszyć, słuchając w ciemnej jaskini ormiańskiego [...]

Czy tak wyobrażałeś sobie Erywań ?

By |15 maja, 2015|Categories: Armenia, Przedreptać Azję|Tags: |

Przed przylotem na Kaukaz, stolica Armenii kojarzyła mi się tylko ze starymi dowcipami o fikcyjnym Radiu Erewań. Fikcyjnym, bo przynajmniej za czasów sowieckich nie było tu takiej rozgłośni. Nie wyobrażałem sobie zupełnie nic. Nie wiedziałem [...]

Z Tajlandii do Laosu ? Tylko Mekongiem !

By |3 maja, 2015|Categories: Laos, Przedreptać Azję, Tajlandia|Tags: , , |

Podróż z Luang Prabang w Laosie do granicy z Tajlandią zajmuje 2 dni. Statkiem płynącym po Mekongu. Busem, tą samą trasę można przebyć w ciągu kilkunastu godzin. Tylko czy warto ? […]

Ostatnio dodane miejsca na mapach naszych podróży